На мобилния пазар непрекъснато се случват любопитни неща. Последният анализ от TrendForce, показва една тенденция, която ние отдавна предричаме. Китайците настъпват! Настъпват и то доста уверено...
През Q3 на 2015 година са продадени почти 333 хиляди смартфона, което представлява около 9% ръст, спрямо Q2 на 2015 (305 хиляди). Въпреки това, Samsung и Apple са изгубили част от пазарния си дял. Ето какво точно се случва:
Samsung са имали 26.7% пазарен дял през Q2, а през Q3 - той спада на 24.6%. Това са цели 2 процентни пункта, което е сериозен спад, особено като се има предвид, че в това число се включват флагмените на компанията Galaxy S6, Galaxy S6 edge и за малки периоди от време Galaxy S6 edge+ и Galaxy Note 5. Топ моделите на Samsung не успяват да достигнат заложените в програмата на Samsung таргети, но все са със задоволителни резултати (около 40 милиона броя до момента). Очаква се Galaxy Note 5 да реализира около 10 милиона продажби до края на годината, което е "ок", но едва ли ще промени кой знае колко, размера на пазарния им дял. Според анализите, загубата на пазарен дял идва от по-слабите продажби на смартфони от среден и нисък клас. Там компанията среща огромна конкуренция от далеч по-евтините китайски смартфони, за които ще стане дума след малко.
Apple също не се представят много добре през Q3 на 2015 година. Това са последните три месеца, преди анонса на iPhone 6s и iPhone 6s Plus, когато продажбите на ябълковата компания, донякъде е нормално да са по-ниски. Пазарният дял на Apple спада от 15.4% за Q2, до 13.7% за Q3. Прогнозите са за огромен продажби през Q4, което ще доведе до цели 16% ръст на продажбите през 2015 година, спрямо тези за 2014 година.
Излиза, че все някой продава повече през Q3 на 2015 година. Това са водещите китайски производители на смартфони - Huawei и Lenovo.
Huawei бележат сериозен ръст и заемат 8.4% пазарен дял за Q3, спрямо 7.5% през Q2. Lenovo също са с ръст в продажбите и от 5.2% през Q2, вече са с 5.7% пазарен дял. Това ги изравнява с Xiaomi през Q3 на 2015 и не е изключено да ги изпреварят съвсем скоро.
Тази тенденция не е от скоро. Тежката конкуренция на мобилния пазар, затрудни много "ветерани" в обаластта, като някой от тях вече не съществуват или бяха придобити от други компании. Пример за това са Motorola (вече собственост на Lenovo), Nokia, а през 2016 година ще е ясно и бъдещето на HTC, Sony и BlackBerry.