През последните дни, всички медии отразиха проблем с Error 53 при някои собственици на iPhone. Накратко, потребители се оплакват, че са получили код за грешка (error 53), щом смартфоните им са били в неоторизиран от Apple сервиз.
Както винаги, така и в този случай има две страни - едната е на Apple, а втората е малко конспиративна, но не бива да се изключва. Да видим...
В официално изявление, Apple твърдят, че въпросната грешка (error 53) не е бъг или случайност - самият софтуер е проектиран да работи по този начин и то, за да защитава потребителите и клиентите им. Обяснението на Apple звучи доста логично. Те казват, че при смяна, Touch ID сензорът в iPhone и iPad, проверява за "разминаване" с други компоненти в смартфона и ако установи "несъответсвие" - тогава се появява error 53 и смартфонът става неизползваем. Целта на Apple е да "предпазят" клиентите си от злоупотреба, от смяна с друг Touch ID сензор.
Според редица издания пък, неясното изказване на Apple, касаещо проверката с "други компоненти", може да се превърне в сериозен проблем. Представете си, че смените счупен дисплей и Touch ID реши, че види "несъответствие"... Чисто теоретично, това би могло да се случи, въпреки че за момента няма подобни случаи. Не е тайна, че Apple обичат да държат изкъсо всичко свързано със смартфоните и аксесоарите за тях.
По същото време, Apple стартираха и нова програма за iPhone, според която компанията ще изкупува стари iPhone 5, iPhone 6 и iPhone 6 Plus на потребителите, включително такива със счупени дисплей, неработещи камери и бутони. Не се споменава, дали ще се изкупуват iPhone-и с Error 53.
Ще следим темата изкъсо, а Вие пък, можете да хвърлите едно око на цените на iPhone в нашия сайт.